Referenties
Hieronder enkele referenties. Staat er niet tussen wat u zoekt? Neem dan gerust contact met ons op, of vul het formulier onderaan deze pagina in.
Deze motor werd door ons in onderdelen in de machinekamer van een jack-up aangetroffen. Na beoordeling van de onderdelen reviseerden wij de gehele motor, waarbij onder andere de volgende werkzaamheden werden uitgevoerd:
- Revisie cilinderkoppen, incl. nieuwe kleppen en verstuivers
- Vervangen zuigers, zuigerveren en voeringen
- Vervangen hoofd- en drijfstanglagers
- Revisie brandstofpomp en turbo
- Vervangen waterpomp en smeeroliepomp
Daarbij plaatsten we een nieuwe radiateur en een nieuwe generator. Het resultaat mag er zijn.
Deze Volvo Penta KAD300 motoren werden door ons gedemonteerd uit de machinekamer en in onze werkplaats geheel gereviseerd. Hierbij werden onder andere de volgende werkzaamheden uitgevoerd:
- Revisie cilinderkoppen, inclusief nieuwe kleppen en klepzittingen
- Nieuwe zuigers, voeringen en zuigerveren
- Nieuwe hoofd- en drijfstanglagers
- Vervangen alle pakkingen en keerringen
- Nieuwe waterpompen, verstuivers en turbo’s
- Reinigen alle koelers
- Revisie brandstofpomp
Na de revisie bouwden we de motoren weer in en voerden een succesvolle proefvaart uit.
Deze Volvo Penta D6 motoren werden door ons gedemonteerd nadat een grote hoeveelheid olie in het luchtfilter was aangetroffen en tijdens het daaropvolgende endoscopisch onderzoek behoorlijke krassen en roestvorming op de cilinderwand tegenkwamen. Na demontage in de werkplaats bleken de beide blokken dermate beschadigd dat vervangen goedkoper was. We voerden het volgende uit:
- Levering twee nieuwe longblokken
- Reinigen alle koelers
- Revisie turbo’s
- Revisie waterpompen
- Samenbouwen van de beide motoren
Hierna voerden we een succesvolle proefvaart uit.
Deze Volvo Penta D3 maakte een erg vreemd geluid, verbruikte veel olie en had een behoorlijke carterdruk. Bij het endoscopisch onderzoek troffen we behoorlijke krassen op 1 van de cilinderwanden aan. Hierop demonteerden we de motor en haalden deze in onze werkplaats uit elkaar. Het motorblok bleek na inspectie niet reparabel. We leverden daarom een nieuw longblock en bouwden alle andere bruikbare componenten van de oude motor over. Na montage voerden we een succesvolle proefvaart uit.
Een van deze Volvo Penta KAD42 motoren had last van vermogensverlies en verbruikte veel olie. Na endoscopisch onderzoek constateerden we dat 1 van de zuigers aan het vreten was en dat de overige cilinders last hadden van roestvorming en krassen. De opdrachtgever besloot beide motoren te demonteren en door ons te laten reviseren. We voerden de volgende werkzaamheden uit:
- Vervangen hoofd- en drijfstanglagers
- Vervangen zuigers, voeringen en zuigerveren
- Revisie 1 cilinderkop
- Vervangen andere cilinderkop (a.g.v. scheuren)
- Revisie turbo’s
Na gereedkomen van de werkzaamheden werd een succesvolle proefvaart uitgevoerd.
De eigenaar van deze Volvo Penta IPS 600 installatie voelde tijdens het varen trillingen na het horen van een klap. Bij nadere inspectie bleken de assen van de IPS aandrijvingen krom te zijn. We demonteerden de beide IPS’en en brachten ze naar onze werkplaats. Hier haalden we ze geheel uit elkaar, vervingen de kromme assen en assembleerden de IPS’en met nieuwe lagers en afdichtingen. Natuurlijk werden alle tandwiel- en lagerspelingen opnieuw uitgeshimmed voor optimale bedrijfszekerheid. Daarna monteerden we de beide IPS’en weer onder de boot en voerden een succesvolle proefvaart uit.
Bij regulier onderhoud werd door de eigenaar water in de olie van de beide IPS aandrijvingen aangetroffen. Hij schakelde vervolgens MI Techniek in om te onderzoeken waar de aandrijvingen lek waren. Wij constateerden verouderde schroefasafdichtingen. Bij het vervangen van de afdichtingen bleken de assen ter hoogte van de afdichtingen dermate ver ingelopen dat montage van de nieuwe seals op deze assen vrijwel zeker de lekkage niet zou verhelpen. Na overleg met de eigenaar demonteerden we de beide IPS aandrijvingen en brachten ze naar onze werkplaats. Hier demonteerden en repareerden we de propellerassen, zodat de afdichtingsvlakken op de assen weer in perfecte staat was. Daarbij zorgden we voor een gehard oppervlak zodat het sealvlak in de toekomst langer meegaat. We assembleerden de IPS aandrijvingen weer en monteerden ze in de boot. Hierna voerden we succesvol een proefvaart uit.
Deze Volvo Penta TAD1242VE wilde niet opstarten. Na diagnose bleek het interne relais in de DCU als gevolg van een storing in de voeding kapot. We vervingen de DCU en de motor functioneerde weer naar behoren.
Deze motor dreef een set hydrauliekpompen op een rig aan.
De Volvo Penta D16MG generatorsets van deze tanker hadden alle drie te kampen met storingen.
Bij de eerste set bleek na metingen het nokkenastandwiel tijdens een eerdere reparatie niet in de juiste positie te zijn teruggezet. Nadat we dit hadden gecorrigeerd draaide de set weer storingsvrij.
De tweede set draaide erg onregelmatig. Hier bleken de connectoren op de verstuivers in dermate slechte conditie dat deze soms niet geactiveerd werden. Na vervangen van de connectors draaide de motor weer naar behoren.
De derde set kon alleen lokaal worden gestart. Hier bleek het interne start relais in de ECU kapot te zijn. We vervingen de ECU, waarna deze motor ook weer door het power management systeem kon worden opgestart.
Deze Volvo Penta TAMD75 met EDC ging te pas en te onpas in noodloop (Neutraal – 1000 rpm) met storing 4.7. De oorzaak was moelijk te vinden omdat de storing soms wel en soms niet optrad. Door m.b.v. onze oscilloscoop de signalen over de kabelboom te bemeten konden we de oorzaak lokaliseren en de storing oplossen.
Deze Volvo Penta TAMD122 viel tijdens het draaien uit zonder enig aanwijsbare oorzaak of storing. Na metingen aan de brandstofpomp en in de kabelboom concludeerden we dat de interne voeding in de ECU niet meer stabiel was. We vervingen de ECU, hiermee was het probleem opgelost.
Deze Volvo Penta D12-715 kwam niet meer op toeren en rookte behoorlijk zonder aanwijsbare oorzaak. We vervingen de solenoid voor de waste-gate, hiermee was het vermogen terug en de storing opgelost.
Deze Volvo Penta D6 ging na enkele minuten zeer onregelmatig draaien en het toerental schoot alle kanten op. Ook viel de motor soms gewoon uit. Er waren al zeer veel onderdelen vervangen voordat wij ingeschakeld werden. We voerden metingen uit aan het brandstofsysteem en lokaliseerden een vervormd signaal, wat bleek te worden veroorzaakt door een niet goed aangedrukt pennetje in een stekker op de ECU. De motor loopt nu weer naar behoren.